divendres, 19 de juny del 2009

Un dia menys...

Ahir dijous, Camara ens va proporcionar el material mèdic necessàri receptat pel metge irlàndes que també ens ha vacunat. Malària, repel·lents, antidiarrea i moltes coses més que ja no m'en recordo per que em serviran... El que està clar és que la precaució es una de les coses mès importants del viatge.

Ahir també a les instal·lacions de Camara a Dublín varem poder acabar algunes de les sessions pràctiques que teniem programades i també varem coincidir de nou amb els companys de viatge. Bàsicament jo vaig poder actualitzar el portàtil que ens ha deixat Camara a cada un dels voluntaris, un IBM ThinkPad, a la nova versió d'Ubuntu 9.04. Vaig descarregar els paquests necessàris per poder compartir arxius entre ordinadors (Network File System, nfs-common, nfs-kermel-server). Vaig recollir un switch CentreCOM FH716SW 10Base-T/10Base-TX de 16 ports per així poder interconnectar els ordinadors de les aules/escoles i així compartir arxius, carpetes, aplicacions, impressores, etc. A més a més també hi havia una sessió de manteniment d'ordinadors i una altre d'electricitat i les caigudes de tensió i les conseqüències que pot tenir en el desenvolupament de les classes a l'Africa. Tot plegat molt interessant, sisi.

Al final, i a partir de les 21:00 varem acabar tots al pub "The Clock" que està pràcticament al costat de les nostres instal·lacions. Varem refrescar-nos amb una Guiness, i alguns irlandesos en varen fer mes de una, no ens enganyarem, jeje, mentre seguiem parlant amb altres voluntaris que van a Etiopia, Kenia o Tanzania per posar algun exemple. Ahhh! També va ser una sorpresa i una satisfacció trobar-me amb una nova voluntària irlandesa, la Rachel, a qui vaig estar informant durant sobre els projectes de Camara el dia que varem montar l'stand per "Africa Day". Ella actualment ocupa un càrrec de manager, té grans conèixements infòrmatics i moltes ganes d'ajudar... Realment té molt més del que es necesita per ser voluntari. Sembla que les meves paraules van donar algun fruit...

Demà més. Networking training...